طرح احسان

اللَّه اللَّه فى الايتام فلا تغبوا افواههم و لا يضيعوا بحضرتكم

خدا را خدا را در باره يتيمان، آنها را گاهى سير و گاهى گرسنه نگذاريد، و نكند با حضور شما ضايع شوند. (وصیت نامه امیر المومنین، حضرت علی علیه السلام)

هر روز که می گذرد در لابلای روزمرگی ها و مشغله های زندگی، خواسته یا ناخواسته اموری را بر امور دیگر ترجیح می دهیم. کارهایی را مهم تر می پنداریم و بعضی تصمیم ها را به بعد وا می گذاریم. اما در کوران مشکلات، آنگاه که به جرعه ای از رحمت الهی محتاج می شویم، می گوییم ای کاش … گاهی یادمان می رود همین نزدیک یا کمی دورتر پدرانی هستند که هر راهی برایشان بن‏بستی شده در هزار توی رنج‏ها، که خسته‏ترین مهربانان عالم اند، که قلب خانه اند اما کودکان شان هر شب پیش از رسیدن پدر به خواب رفته اند، پدرانی که در هر سالروز تولد فرزندشان شرمندگی های شان چندین برابر می شود.

گاهی یادمان می رود که همین حوالی مادرانی هستند که در برابر طوفان‏های بی‏رحم زندگی تنها ایستاده اند و هر صبح، با تلنگر عشق، از خانه بیرون می‏روند و شب با کشش عشق، دوباره باز می‏گردند اما سنگینی بار زندگی در توان شانه های ظریف شان نیست. که پیر شدن آسمان چشمان شان را هر روز می توان را نظاره‏گر بود؛ اما کهنه شدن غرورشان را هرگز.

گاهی یادمان می رود در همین اطراف کودکانی هستند که ابرهای دلتنگی، پنجره‏های خانه شان را پوشانده. که دلتنگ یک لبخند پدرانه اند. که کودکی هایشان را مدت هاست بدرقه کرده اند و غصه هایی را می خورند که مال آنها نیست … گاهی چشمان معصومشان چه راحت یادمان می رود!

قرض الحسنه فاميلي شهداي نريماني  در پی برگزاری طرح افطاری بزرگ اعضا در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان که با استقبال خوب اعضا مواجه شد؛ در نظر دارد طرح احسان را به  اجرا نماید و در این طرح در هر سه  ماه یک شب، قلک احسان کاربران تبیان باز شده و با پس اندازهای پر اجرشان سفره ای برای ایتام و نیازمندان گشوده می شود.

اميد كه مقبول افتد!

برچسب ها:
زمان انتشار:15, ژوئن , 2014 نظرات:بدون ديدگاه
درباره نويسنده: محمد نريماني
درسال 1382 براي زنده نگهداشتن سنت حسنه قرض الحسنه و براي رفع مشكلات فاميل مخصوصا جوانان پيشنهاد تاسيس صندوق قرض الحسنه فاميلي را دادم و از ابتدا در هيئت موسس و هيئت امنا و در حال حاضر به عنوان عضو هيئت مديره و صندوق دار در خدمت همه فاميل محترم هستم - به لطف خداوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.